Tengah Makan Dengan Gembira Dan Lupa tinggal komen !

Wednesday, March 24, 2010

No Sweat!


Peluh.Semua orang pun berpeluh kan?Tapi ada juga yang mempunyai peluh yang berlebihan.Aduhai peluh!Pergi jauh-jauh!!Aku benci kamu!Untuk mengelakkan peluh yang berlebihan,yang boleh membuatkan bau badan yang tidak disenangi, caranya mudah sahaja.Ikuti langkah-langkah  berikut:-

Tips untuk mengelakkan peluh yang banyak

1. Pakai baju yang longgar dan seeloknya pakai dari jenis kapas untuk mengurangkan peluh.Pakaian ketat boleh memerangkap peluh dan mengeluarkan bau yang kurang enak.Elakkan pakaian dari  gentian sintetik buatan manusia, seperti nilon atau spandex yang menyekat ventilasi.

2. Pemakanan yang betul.Jangan minum minuman yang mengandungi kafein atau makanan yang mengandungi  bawang putih atau bawang. Juga, pastikan anda minum banyak air.

3.Perlindungan diri contohnya payung atau topi ketika anda berjalan-jalan dibawah sinaran mentari yang panas terik.

4. Bertenang.Salah satu cara untuk bertenang adalah dengan melakukan aktiviti yoga. Hal ini boleh membantu untuk mengawal stres yang boleh juga mengurangkan peluh. Peluh yang berlebihan juga boleh menjadikan seseorang mempunyai emosi dan sosial yang lemah.


5.Bedak.Sapukan bedak berasaskan tepung jagung untuk membantu menjaga kulit tetap kering sepanjang hari.

Dan akhir sekali, Gunakanlah Fresh Adidas 3 Action 3 dari Adidas




Apa semua ni??Tiba-tiba cakap pasal peluh. Untuk ketahuinya lebih lanjut, klik DI SINI. Sekarang sudah minggu ke 4.Jangan terlepas peluang ini.

Masih ingat pada Project Alpha Season 1?Project Alpha Season 2 adalah rancangan TV pertama Malaysia yang memaparkan realiti kehidupan blogger yang tak pernah disaksikan dimana-mana :)

Project Alpha Season 2  akan  menerokai kehidupan mereka .Siapa mereka ni?Bagaimana mereka hidup?Dan dari mana mereka mendapatkan sumber inspirasi mereka?Tentulah ini semua untuk menarik perhatian dan minat ribuan pembaca online setiap hari.


Nantikan kemunculan blogger terhebat seperti diatas!!

Jangan ketinggalan Project Alpha Season 2 yang akan ditayangkan 19 April 2010.
 
Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions

0 sedang makan:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen, do visit my personal blog elissmie.com :)

xoxo,

Eliss