Tengah Makan Dengan Gembira Dan Lupa tinggal komen !

Thursday, May 13, 2010

I Blog About Food – Pick Me!



Blog Name / URL - Aku Bukan Chef  http://mieeliss.blogspot.com

When do you start blogging? - Mula berbelog sejak tahun 2006 iaitu di belog http://elissmie.com dan dalam belog tu sendiri ada banyak jugak entry pasal makanan/dan review tempat makan  selain cerita peribadi dan tutorial di bawah label juadah.Di belog ini bermula pada July 2009.

Introduce yourself and your blog - Sebenarnya belog ini di buat untuk my hubby, since dia tak berkesempatan untuk update belog , saya meneruskan usahanya untuk berbelog.Blog ini bukanlah memuatkan resipi semata-mata tetapi. turut memberikan beberapa tips berkenaan keselamatan terutamanya untuk para pemasak dan pemakan sekalian...almaklumlah my hubby ni keje dalam bidang keselamatan, kesihatan dan alam sekitar...bahagia berkongsi dan berkongsi bahagia katanya.Info berkaitan dengan keselamatan adalah diemail oleh my hubby kepada saya untuk dipost ke dalam belog ini.iika ada yang berminat untuk menghantar resepi emailkan pada elissmie [@] gmail [dot] com. Nanti resepi itu akan dilinkkan kepada empunya blog tersebut :) (untuk tambahkan hits) Konsep yang diwujudkan dalam blog ni, sharing is caring :) Untuk menambah pendapatan belog ini jugak hehehe. :)

Why do you blog about food? - Sebab kecintaan kami terhadap makanan maka terhasil lah belog ini. Lagipun my hubby ni, anak seorang tukang masak.So, dia pandai menilai yang mana tempat makan yang sedap dan tak sedap berdasarkan tekak dia lah.hehehe.So, makanan tu kira dekat sangat lah dengan kitorang.Maka terhasillah belog ini.

Do you make money with your food blog? -Cuma pasang iklan Nuffnang sahaja pada belog.Ada ke orang nak beli kalo aku masak ni? Biasanya majlis kecil-kecilan di rumah, saya masak sendiri lah.Hari biasa memang saya masak sendiri dan mendapat komen dari my hubby utk sentiasa memperbaiki mutu masakan..J

Why should we pick your food blog? Untuk menambahkan keceriaan kepada industri belog masakan/makanan dan saling bertukar-tukar resepi dari seantero dunia.Cita-cita tinggi melangit.Medium ajer tiada :)Mungkin dengan peluang menyertai MBP ini peluang terbuka cerah.Insya Allah.

    MBP – http://mombloggersplanet.com
    Contest Page – http://mombloggersplanet.com/contest-i-blog-about-food-pick-me/

    4 sedang makan:

    CatlinaFly said...

    good luck!teringin nak masuk jugak tapi blog makan2 sy pun baru lagi..tunggu lame sket ah :)

    pondokmerah said...

    sebut pasal makanan ramai yang suka

    Cik Lily Putih said...

    elismie,
    dapat jugak ko kena review dgn K Ros ek. Congrats!

    Eliss said...

    pondok merah, betol2..

    catlina, nanti buleh la join.

    CikLilyPutih, mana ada review lagikk.baru buat entry.hehehe

    Post a Comment

    Terima kasih sudi komen, do visit my personal blog elissmie.com :)

    xoxo,

    Eliss